Blog

Willkommen zu unserem neuen Instron Community Blog auf der Instron-Website. Hier finden Sie das gesammelte Wissen der besten, klügsten und talentiertesten Köpfe, die Instron zu bieten hat. Die Welt der Materialprüfung ist so groß und umfasst eine solche Vielzahl von Branchen, dass eine einzige Person niemals über das gesamte Wissen verfügen kann, um als ""der"" absolute Experte in der Materialprüftechnik zu gelten. Es bedarf einer kleinen Armee hinter den Kulissen, bestehend aus Menschen, die zusammenarbeiten, ihr Knowhow und ihre Erfahrungen und Ideen austauschen, um Ihnen, unseren Lesern, die präzisesten, relevantesten und aktuellsten Informationen zur Verfügung zu stellen.

Wir freuen uns, wenn Sie uns mitteilen wer Sie sind und über Ihre Tätigkeit und Ihre Erfahrungen berichten. Werden Sie Teil der Instron-Community!

Growth of ITW Young Professionals Network in Europe

Instron Applications Engineers Maeve Higham and Alessandro Zazzarelli sat down for an interview to share their great work for Europe’s Young Professionals Network. This newly established cohort is gathering across Europe and supporting the rising talent of Illinois Tool Works (ITW), Instron’s parent company.

Posted On Dec 08, 2016 10:14 AM

Today’s Biomaterials Testing and Characterization

Instron Biomedical Market Manager Elayne Gordonov recently reviewed the state of biomaterials testing and characterization with Advanced Materials & Processes (AM&P) Magazine.

Posted On Dec 04, 2016 02:13 PM

Plastics Analysis for Automotive Applications

How do we select the right material that provides the best perfomance and the highest quality? Instron recently published an article in Quality Magazine highlighting plastics testing and how it relates to Automotive applications.

Posted On Sep 21, 2016 10:26 AM

Why Measure Strain Optically?

Published in Quality Magazine, read our article on the advantages of optical strain measurement.

Posted On Sep 07, 2016 01:04 PM

What Value Does ISO 9001 Add?

At Instron®, we recognize the importance and the impact of your test results.  When used in an R&D application, our equipment is helping you make business decisions about new processes or new materials.  In a QC setting, we understand that our customers sometimes use our equipment for acceptance testing on an entire lot of production material.  If the results from our equipment is not accurate, or if our equipment does not perform as expected, we understand the impact on your business.  With this understanding and our desire to exceed your expectations, Instron’s quality management system stands above our competitors.

Posted By Courtney Coyle OnAug 31, 2016 11:04 AM

Custom Fixture for Plastic Drinkware

To test true-to-use situations, leading plastics manufacturer seeks custom solution for testing plastic drinkware.

Posted On Aug 25, 2016 10:10 AM